Doelstelling KVS

De Kindervakantiespelen is een onderdeel van Stichting Sociaal Cultureel Centrum De Schoof uit Wervershoof. De stichting draait op vrijwilligers. De stichting wordt gerund door een jaarlijks roulerende werkgroep van vrijwilligers. Daarbij functioneert de Schoof als overkoepelende organisatie. Kindervakantiespelen brengt kinderen in de regio een onvergetelijke week. Het verbindt de kinderen in de regio voorbij de grenzen van scholen, voetbalteams en wijken. Dit doen wij al lang en dit willen wij ook graag blijven doen. Ieder tevreden kind, elke nieuwe vriendschap is voor ons beloning voor al het werk. Dit doen wij graag, maar dit willen wij ook graag blijven doen.

Missie Kindervakantiespelen:
Kinderen uit Wervershoof en omgeving iedere zomer plezier brengen met een goedkope, toegankelijke en plezierige vakantieweek.

Kernwaarden:
Plezier
Kinderen en hun plezier staan centraal
Samen spelen, buiten spelen en bewegen heeft de voorkeur

Toegankelijkheid
Kindervakantiespelen omarmt de sociale functie en streeft naar een respectvolle omgang met ieder kind en vrijwilliger
Door effectief met geld om te gaan en sponsors bij het evenement te betrekken, wordt geprobeerd de kosten van deelname zo laag mogelijk te houden

Lokale bijdrage
Samenwerking met lokale partijen heeft de voorkeur

Behoud Kindervakantiespelen
Langdurig voortbestaan en behoud van de Kindervakantiespelen op basis van sterke en langdurige relaties met vrijwilligers, ouders en ondernemers en middenstand.

Doelstelling dit jaar
• Optimale waardering van ouders (>90% positieve reacties)
• Tevreden en terugkerende vrijwilligers
• Professionalisering in documentatie/informatie naar ouders, vrijwilligers en werkgroep

Doelstelling lange termijn
De KVS wil graag bestaan, maar het wil ook graag blijven bestaan. In tijden van bezuiniging, grote concurrentie, digitalisering en veel binnen zitten willen wij de kinderen uit Wervershoof de KVS blijven bieden. Er verandert veel, maar op veel zaken (zoals overheid) hebben wij als kleine organisatie weinig invloed. De focus op lange termijn ligt dus vooral op onszelf. Een goed product verkoopt zichzelf: een topweek vraagt naar meer en verkoopt derhalve zichzelf.

KVS streeft naar:
• Enthousiaste en bekwame vrijwilligers aantrekken en langere tijd behouden
• Het aantal terugkerende kinderen en vrijwilligers optimaliseren
• Professionaliseren in organisatievorm, administratie en sociale media.
• Imago richting ouders onderhouden en verder ontwikkelen, door onder andere transparant te zijn in wat wij doen en hoe wij het doen